Massage Salon Gent

Geniet van een zalige massage in Gent

MASSAGE GENT

We kijken ernaar uit  om jou onze professionele massage diensten aan te bieden In Gent.  Ondertussen hebben we al meer dan 5 jaar ervaring in het uitoefenen van onze massage behandelingen in Gent.


We krijgen enorm veel voldoening als we jouw spieren los kunnen maken door onze relaxerende massages. Ondertussen kunt u even wat tijd voor uzelf nemen.

We vinden het heel belangrijk dat jij aangeeft waar jouw eventuele probleemzones zich bevinden. Dan kunnen we die extra aandacht geven.

We willen een blijvende goede indruk bij u nalaten! Dat vinden we enorm belangrijk.

nek en schouder massage Gent

KLASSIEKE MASSAGE GENT

Deze behandeling is gericht op de klassieke Zweedse massaget echnieken maar gevarieerd met andere technieken om u een completere behandeling te kunnen geven.

Klassieke massage Gent

MASSAGE OP HET WERK

Ik kom bij u thuis of op uw werk voor een ontspannende massage. U kan kiezen voor een stoelmassage of een behandeling op onze meeneembare tafel.


Stoel massage Gent

Maak uw afspraak online

 
 
 
 
 
 

SPORTMASSAGE GENT

Diepere en meer krachtigere massage. Het doel van een sportmassage is de doorbloeding stimuleren.

Wil u de focus op een bepaald deel van uw lichaam. Geef dit gerust aan.

Sportmassage Gent

BABYMASSAGE GENT

Wij masseren uw liefste baby indien u dit wenst OF wij leren u de jusite technieken om een babymassage bij uw kleine wonder uit te voeren. Dit stimulieert de band tussen baby en ouder.


Baby massage Gent
grafiek prestatie - stress

Jezelf laten masseren betekent:

  • Tijd maken voor jezelf.
  • Kwaliteitsvolle vrije tijd.
  • Naar jezelf luisteren.
  • Je lichaam leren aanvoelen.


Vaak vinden mensen dat zich laten masseren een overbodige luxe is. Het geeft ons even een goed gevoel, maar verder vinden we het niet nodig om ons op regelmatige basis te laten masseren.

 

Lees even verder op onze website en waarschijnlijk ben jij daarna ook overtuigd waarom masseren zo helend werkt!

 

Als jouw lichaam gezonder is kan jouw geest ook beter functioneren. Het zorgt voor een goede balans tussen lichaam en geest. Je ontspant helemaal als je even met de ogen dicht ligt. Je komt tot rust en zo kan dit helpen om jouw geest weer op te laden zodat je beter tegen de dagelijkse spanning kan.


Bekijk onze diensten pagina voor ons aanbod.

10 redenen waarom een regelmatig gemasseerd worden, goed voor je is:


1.  Verbetert het immuunsysteem

Volgens diverse onderzoeken verandert onder invloed van een stevige massagebeurt ook de samenstelling van je bloed. Tijdens zo’n sessie worden er namelijk meer witte bloedcellen aangemaakt. Dat is fijn, want die helpen ziekteverwekkers in je lichaam te bestrijden en zo je immuunsysteem versterken.
Als je lange tijd onder spanning staat, dan maakt je lichaam het stresshormoon cortisol aan. Je lichaam zal alle energie nodig hebben om om te kunnen gaan met stress. Zo wordt er flink beknibbeld op het onderhoud van je afweersysteem waardoor je vatbaarder bent voor ziektes en virussen.
Laat je dus regelmatig masseren: je lichaam krijgt de kans om te ontspannen en te herstellen van stress. Je immuunsysteem kan z ‘n werk blijven doen en je verkleint de kans om ziek te worden!


2. Minder stress

Als je gemasseerd wordt, zet je gedachten even stil. Je zit minder in je hoofd, en concentreert je volledig op je lichaam. Bezorgdheden, slapeloosheid en depressie worden minder. Het is een heel doeltreffend middel bij spanningsklachten en stress. Dat komt omdat door gemasseerd te worden het stresshormoon in je lichaam minder geactiveerd wordt.  Het lichaam krijgt de kans om zich te ontspannen en te herstellen van grote inspanning.


3.  Je slaapt beter

Massage zorgt ervoor dat je sneller in slaap valt, en dat de slaap op zich dieper is. Je wordt zo fris als een hoentje wakker! Er wordt namelijk serotonine (= het gelukshormoon) aangemaakt, dat ervoor zorgt dat je beter slaapt.


4.  Het gelukshormoon komt vrij

De stoffen serotonine en endorfine komen vrij. Die worden ook wel de gelukshormonen genoemd.  Ze zorgen ervoor dat je je blij, zorgeloos en prettig voelt. Ook kun je pijn beter verdragen. De aanmaak van serotonine zorgt voor een boost van ons zelfvertrouwen. Serotonine heeft invloed op onze stemming, eetlust, slaap en beweging.


5.  Je krijgt een mooier velletje

Het kneden van de huid bevordert een gezonde en glanzende huid: je velletje wordt elastischer doordat spanningen in het bindweefsel worden los gekneed. Ook de doorbloeding in de huid wordt beter. Hierdoor krijgt de kleur en de uitstraling van je huid een enorme boost!

Als je regelmatig laat masseren ga je ook op langere termijn beter in je vel voelen. De persoonlijke aandacht, warmte en respectvolle aanraking zorgt ervoor dat jij je gewaardeerd en prettig voelt. En dit straal je ook uit naar andere mensen!

massage benen Gent
Massage Gent
Nek en schouder massage Gent
massage onderrug Gent

6.  Gespannen spieren worden soepel

Pijnlijke en stijve spieren zullen verzachten. Er komt ruimte en ontspanning in de spieren, omdat blokkades en spanningen los gekneed worden. Eens flink onder handen genomen worden, houdt de spieren soepel! Voor mensen die last hebben van fibromyalgie is dit dus een echte aanrader!


7. Verbeteren van de bloedcirculatie

Heb je last van koude voeten of vingertoppen en gezwollen enkels? Misschien werkt je bloedsomloop te traag! Je bloedsomloop wordt geactiveerd. Hierdoor krijgen de spieren, organen, botten en huid meer verse voedingsstoffen. De energiedoorstroming wordt bevorderd, waardoor het lichaam nieuwe energie krijgt! Bovendien wordt de bloeddruk genormaliseerd.


8.  Verwijderen van afvalstoffen

Elk lichaam produceert afvalstoffen en zorgt zelf voor de afvoer daarvan. De afvalstoffen komen in het bloed terecht en worden gefilterd door de lever en de nieren: 24 uur per dag, 7 dagen per week! Ondertussen worden ook de lymfeklieren (onder andere in je hals) geactiveerd. Hierdoor zullen de afvalstoffen het lichaam sneller verlaten. 


9.  Betere ademhaling

Adem is leven en bijna alle planten en dieren hebben lucht nodig. Als we trager gaan ademen, komt ook onze geest tot “vertraging” en ons hoofd tot rust. Deze verandering heeft ook een positieve invloed op fysieke klachten die daardoor kunnen afnemen. De meeste mensen ademen via de borst in plaats via via de buik. Ze gebruiken maar een deel van hun longcapaciteit en dit geeft het lichaam een stress-signaal. Tijdens de sessie is er veel aandacht voor de buikademhaling waardoor je dieper gaat ademen. Zo gaat er meer zuurstof naar je longen en je hart.


10.  Bevorderen van  de concentratie

Je geest kalmeert waardoor je helderder kunt nadenken. Een heel goed idee om je eerst te laten masseren voordat je een belangrijke beslissing moet nemen dus!


Wat kan je verwachten?


Voor ons is kwaliteit belangrijk. We nemen de tijd om elkaar te leren kennen en te peilen naar jouw verwachtingen. Er is geen groter compliment dan een klant volledig ontspannen naar huis te laten gaan.
Spreek ons dus gerust aan.
Samen bekijken we dan hoe jij 100% kan genieten!


Langer genieten van de effecten van een massage?

Hier zijn onze 6 beste tips:


1. VERTRAAG

Plan voor én na de behandeling weinig tot geen afspraken, zodat je je niet hoeft te haasten. Als je namelijk gehaast binnenkomt, duurt het veel langer voordat je eindelijk echt tot rust bent gekomen en je kunt genieten. Loop je na afloop meteen door naar je volgende afspraak? Dan zal je de effecten meteen teniet doen. En dat is een gemiste kans want in rust zal de behandeling die je hebt gehad veel dieper doorwerken en heeft je lichaam de kans haar zelfhelend vermogen optimaal te activeren.


2. DOUCHE VAN TEVOREN

Het is voor ons beiden prettiger als je vooraf een douche neemt.
Je zult je dan beter op je gemak voelen, in plaats van bezweet na een dag werken te komen aanhollen. Een korte douche heeft ook als voordeel dat je meer ontspannen bent. De bodylotion kun je voor een andere dag bewaren, de massageolie doet dan namelijk beter zijn werk. Laat voor het gemak je sieraden thuis en trek comfortabele kleding aan.


3. EET LICHT

Vooraf kan je best een lichte maaltijd nuttigen.
Een hongergevoel terwijl je gemasseerd wordt, leidt namelijk af en een té volle buik zal door de druk van de massage onaangenaam voelen. Bepaalde ichaamsfuncties waaronder ook je spijsvertering worden geactiveerd. De kans is groot dat je na afloop honger hebt. Ga voor een lichte maaltijd en neem het prettige en gezonde gevoel met je mee de dag in.


4. GEEF JE OVER

Het enige wat jij hoeft te doen is te ontspannen en te voelen. Adem rustig en diep, focus je op onze ontspannende handen. Zo kom je gemakkelijker uit je hoofd en in je lijf. Je hoeft niet ‘mee te werken’ door een arm of been op te tillen, laat het los en geef je over!


5.GEEF EMOTIES DE RUIMTE

Een bijkomend positief effect van een massagesessie is het ervaren van inzichten, emoties en gevoelens. Je hoeft hiervoor niet te schrikken als je dit tijdens of na de behandeling ervaart. Stop het niet weg, maar geef het de ruimte. Je tranen willen en mogen stromen, je emoties laten los en je bevrijdt jezelf hiervan.


6. DRINK VOLDOENDE WATER

Hoofdpijn is een veel voorkomende uitwerking. Het is vaak een teken van uitdroging, verandering in de bloedcirculatie en/of verandering van bloedsuikergehalte. Het is daarom belangrijk om achteraf voldoende water te drinken om allerlei lichaamsprocessen te optimaliseren.